Kom kyla, kom snö...


Orchard Road, Singapore december 2008. The world's most tacky x-mas decoration?



23 december, drottningens födelsedag. Och dan före dopparedan. Sitter i köket hos mormor&morfar, äter äpple kryddat med kanel och för andra dagen i rad gör jag pepparkakshus. I Paint! Svenska jultoner strömmar ur min iPod i ett desperat försök att komma i julstämning nu när tomtedagen står på tröskeln. Men om jag ska vara helt ärlig är det svårt, nästintill omöjligt. Julafton och 30 graders värme med lata dagar vid poolen klingar inte riktigt i min värld och för första gången på väldigt länge har jag lite hemlängtan.


Kom kyla, kom snö…

Jag vill ha mer jul.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0