Min vardag på tretton rader.



Så, hur är det nu egentligen att vara tillbaka i Singapore igen? Som vanligt. Fast nästan lite bättre...


Jag bor hemma hos Tove som har en jätte fin trea i mysiga Holland Village, ett av mina favoritområden här i staden. Om mornarna tar jag mig ett dopp i poolen som ligger precis utanför dörren, dricker en krämig latte från Starfucks och läser mina favoritbloggar via grannens oskyddade nätverk. Så vid lunchtid tar jag en taxi ner på stan, besöker en hipp utställning om veckans I-S har tipsat om någon sådan, men allt oftare blir det en tur i stadens butiker. Man måste ju hålla sig uppdaterad om vad som är det senaste, enligt Madde! Möter upp mina vänner för en bit mat, allra helst Sushi eftersom jag vet att den typen av föda kommer bli så otroligt mycket mer sällsynt så fort jag sätter foten på svensk mark. Varför ska japanskt vara så exotiskt och fruktansvärt hysteriskt dyrt i Svea Rike? Kvällarna avslutas för det mesta med något drickbart ur ett väldesignat glas och strax efter midnatt ramlar jag hem igen, till Toves jätte fina trea i mysiga Holland Village. Så här skulle man ha det jämt..

I morgon åker jag dock vidare för jul och nyårsfirande i det svenska Thailand...



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det går ingen nöd på dig. Njut! Svarar på din fråga i min blogg: Nej, inte vår sthlm-resa, utan resa ner till Växjö. Det blev strul med de där 25-kronorsbiljetterna, som plötsligt inte fanns längre. Hata SJ.

Lev väl! Puss

2008-12-19 @ 00:21:57
URL: http://kojanskoja.blogg.se/
Postat av: CHIRRE

åååh vad fint!:D

2010-11-18 @ 21:37:18
URL: http://christinarisberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0