Ett förbaskat ointressant inlägg?

Åtta av årets tolv månader bor mina morföräldrar i något som kallas för Scandinavian Village. Denna lilla "by" ligger i Bangsean och har beskrivits som en oas i Thailand för skandinaver 50+. Efter att ha varit på besök hos dem i fem dagar kan jag förstå varför. Boulebanor, tennisbanor, restaurang, café, pub, gym, massör, skräddare och Thailands näst längsta pool. Här finns allt, och lite till.

Nu ska jag göra något som Friherren en gång fördömde; jag ska liksom min goda vän Johanna gestalta ett klassisk exempel på hur man INTE skriver en blogg...


8.30 Vaknar med stora pärlor i pannan då min morfar för femte morgonen i rad har stängt av lägenhetens AC. Tack för den, grandpa!


9.00 Finner färdigskuren vattenmelon&papaya i kylen och serverar mig själv en stor portion till frukost ute på balkongen.


10.03 Pooltime. Tar min bok under armen och släpar mig ner till poolen. Överväger en simtur men väntar in i det längsta. Det är trots allt bara 25 grader i vattnet.. kallt!


10.45 Mormor gör mig sällskap vid poolen och meddelar att hon har bokat in mig på massage under eftermiddagen. Tack för den, grandma!


13.00 Lunch


14.30 Massage


15.30 Återvänder till poolen och ägnar följande två timmar till att läsa ut min bok samt fundera på vad vi vill äta till middag.


17.30 Morfar spelar boule med de andra pensionärerna och vinner givetvis turneringen. Han vinner alltid. Precis som jag...

19.00 Roomservice. Vi är alla trötta idag och beslutar oss för att beställa upp mat från The Restaurant. Funderar på köttbullarna, men väljer i slutändan Gai pad medd mamoang himma pang. Vi är ju trots allt i Thailand även om allt känns väldigt skandinaviskt många gånger..







Grandpa & Grandma.


Kommentarer
Postat av: Mamma Kicki

Vill också vara där hos er!

Kram

2008-12-23 @ 00:30:54
Postat av: Johanna

hahaha

Så ger du mig skit för att jag refererar till ett gammalt inlägg. Du ska inte kasta sten i glashus när du har en hund begraven i mossan och 10 fåglar i skogen!

Puss

2008-12-27 @ 01:02:38
URL: http://kojanskoja.blogg.se/
Postat av: Anna

Det låter ju inte alls som en dum dag det där! Passa på att njuta, hemma i Sverige är det svinkallt! Kramen

2009-01-06 @ 17:28:37
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0