Sleeping beauty.

Att min dygnsrytm har fått sig en rejäl törn kan man lugnt säga. Att var uppe till kl. 02 och gå upp kl. 08 är numera min vardag. Jag har alltid önskat att jag skulle vara en sån som kan vara uppe sent, men det har tidigare varit fysiskt omöjligt. Min roomie är något av en inspirationskälla, hon sitter uppe till 3 varje natt men nu har jag avslöjat henne. Singaporianerna sover ju lite när som helst istället, att ta en powernap på lektionerna är en regel snarare än undantag. Överallt på skolans studieplatser sitter det asiater med huvudet djupt över sina böcker, sovandes.

Så nu är det nog bäst att jag anpassar mig till kulturen och tar mig en liten tupplur för att klara av alla prov och presentationer som den kommande veckan erbjuder.




PS. Det kommer att komma bildbevis på mina avslöjande.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Sov gott!

2008-09-14 @ 17:40:59
Postat av: Lina

Så lite kulturupplysning: det är värre att inte vara på lektionerna/jobbet än att sova sig igenom dem - många asiater sover även på jobbet! Lite ovant för oss västerlänningar :) kram!

2008-09-17 @ 23:29:46
Postat av: Ullis

Hallå trötta, jag vet ju hur du känner, när du kommer hem skall vi sova i varsin soffa tillsammans som på den gamla goda tiden!



Ni verkar ha det helt underbart

2008-09-23 @ 21:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0