Truly Madly Deeply.



Ni är säkerligen många som sitter där hemma och otåligt väntar på ett nytt och trivsamt inlägg om en trivsam helg på en trivsam plats långt bort från Campus område. Men den som väntar på något gott väntar alltid för länge. Förgäves. Så bara är det.  Det kommer nämligen inget inlägg av denna karaktär..


Förra veckan tog Sara (och jag med för den delen!) det otroligt mogna och förnuftiga beslutet att stanna hemma och plugga. Hela helgen. Vid ett flertal tillfällen försökte jag förvisso presentera andra spännande aktiviteter utanför det akademiska språkets värld, men förgäves. Inför fredagskvällen lyckades jag dock övertala oss om att bio var ett minst lika trevligt alternativ. Men när lördagskvällens alternativa dansanta och vindrickandes sysselsättning kom på tal blev det återigen stopp. Tvärstopp. Det hjälpte inte ens att jag skickade över världens töntigaste men o-vilket-party-låt som Pamela P sägs ha repeatat en hel kräftskiva till min studdy-buddy. Vi förblev hemma. Försjunkna i tjocka böcker om Human Resource. En hel helg. Punkt.


Så här i efterhand är jag dock ganska nöjd. Nästan lite tacksam. När jag för ovanlighetens skull inte besitter kunskapen är det tur att Sara fortfarande har erfarenheten. Hon vet ju hur vi brukar göra när projektredovisningar och inlämningsuppgifter duggar tätt. 

Kunskap och erfarenhet. Det är så vi sägs komplettera varandra.
Love you, Aunt-Sarie! Truly Madly Deeply.






(Ja, jag vet. Detta inlägget är i längsta laget. Jag tar på mig den..)


Kommentarer
Postat av: Mamma Kicki

Nu blev en av mammorna mycket stolt över er flickor!!!

2008-09-10 @ 23:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0