Jag skäms.

Första riktiga inlägget, och vi har redan blivit dåliga på att uppdatera. Jag skäms.. Den här bloggen var tänkt att figurera resedagbok där jag och Sara skulle hålla Er välinformerade och uppdaterade vad gäller våra glansfyllda dagar som studenter i Singapore. Och så ska det bli. Punkt. I do hope that you will visit Singapore often. Så okej, nu kör vi..


Idag har jag och Ms Isbaeck varit i Singapore i 10 dagar och vi har hunnit se oss om en hel del. Mesta dels i stadens shoppingmall, men hey, vem kan klandrar oss? Vi är ju retailstudenter! Förövrigt kan man sammanfatta den gångna veckan enligt följande;


Lördag. Anländer till slutligen och äntligen till Singapore. Sara efter 19 timmar och jag efter 20. Om detta hade varit en tävling i längst flygtid hade jag vunnit. 1-0 till mig!



Måndag. Turister på stan innefattande guidebok som given accessoar.

Onsdag. Sara stannar hemma och vilar sig medan jag och de andra utbytesstudenterna besöker Minsitry of Sound, utestället som förövrigt är en dröm när det kommer till eleganta stolar.



Torsdag. Vi har redan fått hemlängtan vad gäller maten och vi åker till IKEA för en middag bestående av köttbullar och kokt potatis. Sara försöker förtvivlat minnas alla varornas namn, och blir frustrerad över alla hon inte längre kan. Efter ett år i IKEA-Familjen borde hon komma ihåg de flesta.. Är det åldern som kommit i kapp, Sara?!


Utgång på dbl 0 och till vår stora glädje finner vi en liten boutique. Inne på nattklubben. En retailstudents stora dröm?


Lördag. Singapores nationaldag, Happy Birthday Singapore! Dagen börjar med en promenad genom China Town och avslutas med vin hemma hos mina föräldrars vänner.


Måndag. Vi besöker det konstgjorda turistparadiset Sentosa. En dag på stranden och ett dopp i det grå.


Tisdag.
En ny skolvecka börjar. Dock har vi lyckats ordna så att den bara är tre dagar lång... Vi trivs här i Singapore!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fina bilder! Snygg blogg!

2008-08-13 @ 15:39:05
URL: http://zabbet.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, vad fin er blogg är! Jag blir ju fett avis :(

2008-08-14 @ 04:59:29
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0