Sound of scilence.



Tyst, tystare, tystast. Idag har en hel månad passerat sedan det senaste inlägget publicerades här på bloggen. Rapporterna om livet som student blev fåordiga, oregelbundna, och en dag slutade de att komma helt. Det blev helt enkelt knäpptyst. Men varför, egentligen? Det var ju inte direkt så att livet i Singapore stagnerade.Tvärtom. Det accelererade, och det är kanske det som var orsaken eller varje fall en bidragande faktor till att studentlivets historier förblev opublicerade.


Så vad har vi då haft för oss den senaste månaden då? Tja, förutom att skriva klart alla major projects samt plugga inför final exams har vi givetvis passat på att se oss om i världen. Sara flög över till Borneo och jag tillbringade en helg på Rawa vilket visade sig vara en riktig Robinson Ö med vita stränder, turkost vatten och galet resesällskap i form av ett fyrtiotal expat. Such a great weekend!


Förövrigt har vi haft nobelt besök i form av mom&dad Göteborg som spenderade nio hela dagar hos oss här i Singapore. Och på onsdag anländer familjen Örebro  för ett par veckors semestrande i den asiatiska värmen, långt bort från den kyla och snö som exciterar i Svea Rike. Kallt! Jag är verkligen glad att fortfarande befinner mig i det 27 gradiga Asien, och här tänker jag stanna i två månader till trots att vi hade vår sista exam igår.


Vår tid som studenter i Singapore är över, och nu är det jullov. På riktigt.
Och dags för att resa. På riktigt.
Bali, here I come.




Kommentarer
Postat av: Michaela

Skönt med jullov! Jag längtar.. Vi fick precis andra omgången snö här i Ottawa, så lite sol och bad skulle inte sitta fel.

Har ni sett filmen Masjävlar? "Alltså, har ni chansen, åk till Bali" hahahaha! Ha det så härligt på Bali!

Kram kram

2008-11-25 @ 05:54:55
Postat av: Johanna

Äntligen! Hoppas alla exams och projects gick bra. Själv får jag tillbaka mina resultat imorgon, som jag har drömt mardrömmar om sen i helgen. Nervöst värre! Här regnar det, då finns det inte så mycket att göra. Hoppas Bali blir gött! Eller vaddå hoppas, det är ju självklart att det kommer bli underbart! Kommer tänka på er när jag ligger i hårdträning i längspåren. Puss puss

2008-11-25 @ 09:05:33
URL: http://kojanskoja.blogg.se/
Postat av: Lina

Hurra!!! Äntligen ett inlägg! Har iofs tjuvkikat lite på Facebook... Sara, nu är det din tur! kram!

2008-11-25 @ 21:46:34
Postat av: Lina

Nu var det väldigt tyst igen.

2008-12-09 @ 11:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0