Beat me.

Midterm-break. The future, the present, the past. A weekend in Hong Kong went by so fast. Too fast. My sister who once was an exchange student in HK wrote us a lovely city-guide and Mikael, a friend from back home who now is an exchange student in HK, took us to all these places. After days with shopping, clubbing and dining at lovely restaurants he brought us to the Peak- the only must-do in Hong Kong. Atleast according to our guide.

Tack för en underbar helg, Micke.. och Lina!






What a wonderful view!
Micke, Sara, Sanna, Alexander.


A bad hair day?                                                 Små barn roar sig lätt..





A place to call home? Our fabulous guesthouse @ Chunking Mansion.





En av många fikapauser på Starbuck´s...





.. och en annan i en park.


HK by day. HK by night..






Aqua Bar, med utsikt över hela Hong Kongön. En  drink på 34 våningen i sällskap av Micke. Och Katarina från klassen som helt oväntat dök upp som en liten joker. Tror Ni att vi blev förvånade?!



Utgång med Mickes HK vänner...


... innefattande obligatoriskt vätskepåfyllning @ seveneleven. Klockan 02.00 och klockan 06.27.
(Det är tur att vi inte är har pärlor i hela ansiktet.. Varmt värre!)





Kommentarer
Postat av: Johanna

Wonderful! Som vanligt. Pluggar Katarina också där? En sak jag inte förstår. Ibland skriver ni på engelska och ibland på svenska. Ibland tom i samma inlägg. Det låter ju som när jag pratar. Talspråk.

Puss

2008-09-30 @ 06:28:29
URL: http://kojanskoja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ahhhhhhahahahh jag vill också vara i HK!!! Hur var det? Väldigt likt Singapore? Vill veta allt! Puss!

2008-09-30 @ 21:37:20
Postat av: sanna.

Johanna, Om du förundras över min förmåga att blanda svenska och engelska i samma inlägg får du hålla hårt i hatten den dagen då jag blandar in Singlish.. Jag har förvisso redan börjat, laaa!

2008-10-01 @ 18:39:40
URL: http://visitsingapore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0